vrijdag, augustus 17, 2007

De champagne durven we nog niet te openen

Maar het bericht waar we al zo lang op wachten is binnen: de vergunning voor eerste bewoning is afgegeven! Nu is dat gerucht al wekenlang aan het rondzingen, maar deze keer lijkt de bron wel heel betrouwbaar en wordt het tot nu toe voorzichtig vanaf diverse kanten bevestigd. Te lange onzekerheid heeft gemaakt dat we de champagne nog niet durven te openen, maar misschien gaat het dan toch echt binnenkort gebeuren!

Het andere fijne van deze dag was de uitslag van mijn examen DELE Intermedio (Diploma Español como Lengua Extranjera). Ik was het al bijna vergeten, want ik heb dat examen gedaan in mei en het verliep rampzalig omdat Isa de nacht ervoor opeens waterpokken kreeg en ik dus letterlijk niet had kunnen slapen. Ik heb in een waas door Málaga gelopen en bij het mondeling volkomen onzin uitgekraamd, maar dat examen wordt maar twee keer per jaar gehouden dus het was belangrijk genoeg om door te zetten. Vandaag dan eindelijk de uitslag (die Spanjaarden doen alles altijd rustig aan): tegen alle verwachtingen in geslaagd! Dat officiele diploma moet ik nog een jaar op wachten omdat koning Carlos het persoonlijk voor me gaat ondertekenen, maar vanaf nu spreek en luister ik officieel Spaans en iedereen die me niet verstaat die schuif ik gewoon dat diploma onder zijn neus. Aan mij ligt het in ieder geval niet!

1 opmerking:

Patries zei

We duimen voor jullie dat het nu snel mag gebeuren!
Na hier een half jaar woonachtig te zijn, herkennen we zoveel dingen, soms vermakelijk, soms helemaal niet..... Als ik de verhalen lees op de blogs, besef ik dat bij ons bijna alles van een spaans leien dakje is gegaan, alhoewel we dat niet altijd zo ervaren hebben.
Maar de volhouder wint, en als je eenmaal gesettled bent, is het het allemaal waard!!

In ieder geval gefeliciteerd met je diploma, kan je dit verkrijgen dmv lessen bij een erkend instituut?

Muchos saludos
Patricia
Canillas de Aceituno